Forum www.pitak.fora.pl Strona Główna www.pitak.fora.pl
Pitakowie pochodzą z królewskiego grodu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tatiana Pitak: Raz na tęczowo, akryl na płótnie, 50x40

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pitak.fora.pl Strona Główna -> Twórcze myślenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitak
Administrator



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:59, 23 Lip 2019    Temat postu: Tatiana Pitak: Raz na tęczowo, akryl na płótnie, 50x40

.




.
Komentarze

• Teresa Turkiewicz Kapitalna praca Taniu !

• Tatiana Arcimowicz Pitak Dziękuję Smile
• •


Roseline Łazowska Co i rusz to coś nowego . Podziwiam zapał twórczy. Ciekawe który kierunek przewazy, ten czy architektura a może pośredni jak Aria. 😙😙😙 Gratuluję zapału i chęci tworzenia nowych prac. 🌷🌻🌹

• Władysław Andrzej Pitak Roseline Łazowska Pozwolę sobie na komentarz kontrowersyjny, z którym można się nie zgodzić, a co najmniej zdziwić.

Ten obraz miał kilka roboczych tytułów: "Łowiczanka jestem", "Raz na ludowo". Tatiana wybrała tytuł prowokacyjny: "Raz na tęczowo".

Na pewno zgodzisz się ze mną, że kolory mogą oznaczać emocje, a czasami interpretację, np. biel, która potocznie może oznaczać czystość, szczerość, w połączeniu z postacią w akcji, ruchem i przestrzenią, po nadaniu postaci, przedmiotowi innego koloru lub atrybutu teatralnego w postaci maski, uzyskujemy alegorią fałszu, pozoru, itp, to widać w obrazie pt. "Aria na strunie G" i odwrotnie - jak w obrazie pt. "Apokalipsa".

Jeszcze jedna refleksja. Kolor można połączyć z dźwiękiem i odwrotnie. Stosowanie tego zjawiska widzimy w światłach dyskotekowych. Tak działa Colorophone, urządzenie zamieniające dźwięk na kolor i odwrotnie - kolor na określony dźwięk;

Na obrazie malarskim kolor bezchmurnego nieba może przybrać tony niskie, balonów w kolorze truskawek - wysokie, a śnieg - szum morza.
Mam nadzieję, że patrząc na kolejne obrazy Tatiany będzie można nie tylko widzieć, ale również słyszeć.

Dla przypomnienia obraz Tatiany pt. "Apokalipsa"




Roseline Łazowska
Nawiązując do cyklu obrazów Tatiany całkowicie się z Tobą zgadzam. Wytrawny odbiorca może je słyszeć i czuć. Czystość kolorów mówi o nie zainfekowanym przekazie.

W obrazie „Raz na tęczowo” który pierwotnie miał tytuł „Raz na ludowo” widoczne jest że za pomocą koloru i dźwięku chce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Bowiem wszelkie prawdy zapisane są w ludzie.
Widoczna tęczowa brama stanowi pomost oddzielając dwa światy w której dłonie osoby trzymane na zmyśle słuchu zwracają uwagę na zasadność i ważność dźwięku wydobywającego się z instrumentów. Pojawia się symbol trąbki tak jak w „Apokalipsie” zapowiadające przyszłe wydarzenia.
Nie wiem czy Tatiana zgadza się z taką opinią.
• •


Władysław Andrzej Pitak Roseline Łazowska Zewnętrzny obserwator w odróżnieniu od wewnętrznego (autora obrazu) może sobie pozwolić na większy obiektywizm i odkryć to, co jest we wnętrzu autora. Autor nie musi być świadomy wszystkiego, jeśli maluje w transie kierowany natchnieniem. Artysta potrzebuje czasu na ewentualne skorygowanie dzieła, albo zostawia je takim, jakim jest, a zmiany pojawiają się w kolejnych obrazach. Tak powstają m.in. tryptyki.
À propos
Zastanawia mnie nadużywanie tej formy przez niektórych artystów, którzy tryptykami nazywają obraz jednorodny podzielony na trzy części. Nie ma w tych częściach żadnej zmiany, żadnego akcentu, innego spojrzenia na to samo. Ot, po prostu, były pod ręką trzy podobrazia tej samej , albo różnej wielkości, ale nic poza tym. Co najwyżej różnej wielkości podpisy.

W przypadku obrazów Tatiany i innych artystów, m.in. u Ciebie, Eli ( Elżbieta Kalińska) i Waldka (Wal Jarosz), zauważam nie tylko zmierzanie do określonej formy, ale także do treści w różnych aspektach publicystycznych. Nie ukrywam, że podoba mi się to.

Osobiście uważam, że ponieważ rozwój internetu i telewizji umożliwia powstanie nowych form wypowiedzi artystycznej, to normalne jest, że elementy publicystyki przenikają do literatury pięknej, filmu, plastyki , muzyki i tańca.

Mam także nadzieję, że konserwatyści od pędzla i sztalugi w porę obudzą się i zauważą, że nie nadążają za nowoczesnymi technikami prezentacji obrazu. Oby ich prace przestały być "martwą naturą" i dytyrambem dla autora, ale także okazją do wernisażu z udziałem artystów innych rodzajów sztuk , w czasie którego może dziać się coś twórczego. Serdecznie pozdrawiam.
• •


Tatiana Arcimowicz Pitak Dziękuję Rossi. Ciągle poszukuję...


Jadwiga Hajdo Brawo Tatianko ... szybko rozwijasz swój warsztat art. 👍👏👍

• Tatiana Arcimowicz Pitak Dzięki Jadziu, podążam Twoim śladem Smile


Zdzisława Andrys-Arcimowicz Jak ona pięknie gra 👏Świetnie 💕
• 1 d

Maria Włosowicz Pięknie 👌 inny styl, pozdrawiam serdecznie 😍


Elżbieta Grońska


Regina Grabowska Pięknie 😍

• Regina Grabowska Niezwykły talent, dobrze że odkryty, lepiej późno niż wcale 😍


Sowa Alicja Pani Tatiana ma talent i duże osiągnięcia fotograficzne i filmowe i na pewno korzysta z tych doświadczeń w malowaniu. Najważniejsze, że na początku tej drogi już widać oryginalność. Gratuluję.

• Tatiana Arcimowicz Pitak Dzięki .

Wal Jarosz Fajnie.


Elżbieta Elly Ciągle patrzę i słucham😊 Cała tęcza dźwięków!!!!❤

• Władysław Andrzej Pitak Elżbieta Elly Dziękuję za piękny komentarz. Masz rację, To jest cała tęcza dźwięków (7 kolorów). W gamie też jest liczba 7 - dźwięków podstawowych (np. dla C-dur: c1, d1, e1, f1, g1, a1, h1, c2). 8 dźwięk c2 jest powtórzeniem pierwszego c1, ale oktawę wyżej. Teraz można byłoby zabawić się w określenie, czy to jest tęcza radosna (durowa, j.w) czy smutna (molowa, np. dla naturalnej c-moll: c1, d1, es1, f1, g1, as1, b1,c2.)?

Obraz instrumentów sugeruje ludowość, w której mniej ważna jest wiedza naukowa, a bardziej prostota i naturalność. Spróbuj zagrać w gamie C-dur od lewego lub prawego górnego rogu: czerwony-H , pomarańczowy-A, żółty-G, zielony-F, niebieski-E, indygo-D i fioletowy-C, itd. na prawdziwej klawiaturze wg wzoru jak na rysunku. Pozdrawiam serdecznie. >>>>







Wal Jarosz Zawsze m,nie ciekawiło zjawisko tęczy. Ile ma kolorów ? 😺 Fachowcy mówią siedem. Ja tam widzę więcej ha,ha.Poniżej Bydrysek na Tęczy!



Władysław Andrzej Pitak Wal Jarosz Fajne pytanie. Twoje obrazy też mają dużo muzyki. Zagraj. >>> W tęczy występuje niemal ciągłe widmo kolorów, wyszczególnia się z reguły następujące barwy: czerwony (na zewnątrz łuku), pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo i fioletowy (wewnątrz łuku).

Najczęściej obserwowana jest tęcza główna, lecz mogą pojawić się także tęcze wtórne i następne,Tęcza powstaje naprzeciw słońca i nie należy jej mylić ze zjawiskiem halo, które występuje wokół słońca, a powstaje w wyniku innych zjawisk optycznych.

Tęcza pojawia się często w mitologii, religii, literaturze i sztuce. Tęczowa flaga stanowiła symbol masońskiego zakonu Order of the Rainbow Girls (7 barw). Flagę z sześcioma barwnymi pasami (bez koloru indygo) ustanowiły za swój symbol osoby LGBT.





więcej
>>>>
[link widoczny dla zalogowanych]




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pitak dnia Wto 13:10, 23 Lip 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dariusz
Gość






PostWysłany: Wto 13:57, 23 Lip 2019    Temat postu:


..

Dariusz Mol:
To o tych tryptykach świetne,ale co to dytyramb?,



Władysław Andrzej Pitak do Dariusz Mol :

dytyramb
1. «patetyczny utwór sławiący kogoś lub coś»
2. «wypowiedź będąca entuzjastyczną, zwykle przesadną pochwałą»
3. «w starożytnej Grecji: uroczysta pieśń pochwalna ku czci Dionizosa»

Dytyramb był w greckiej liryce chóralnej pieśnią pochwalną na cześć Dionizosa, opiewającą jego cierpienia i radości, patetyczną, a zarazem pełną entuzjazmu, śpiewaną podczas świąt dionizyjskich przez chór.

Czytałem kiedyś zalecenia komisji rewizyjnej jakiegoś stowarzyszenia artystów plastyków, aby na wernisażach ich artystów ograniczyć występy poetów, muzyków i wokalistów, natomiast bardziej skupić się na artyście, któremu wernisaż jest poświęcony [poprzesz rozmowy, pochwały, toasty i inne , werbalne wyrazy uznania (dytyramby)].

"Wszystkie dodatkowe występy artystyczne profesjonalne jak i amatorskie odciągają uwagę od głównego bohatera dnia, zakłócają porządek, zabierają autorowi przeznaczony dla niego czas i zmuszają obecnych do wysłuchiwania niekoniecznie chcianych występów. W związku z tym nie życzymy sobie na naszych wernisażach innych atrakcji w postaci chórów czy chcących się popisać amatorów piosenkarzy ".

.

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pitak.fora.pl Strona Główna -> Twórcze myślenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin