www.pitak.fora.pl
Pitakowie pochodzą z królewskiego grodu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pitak.fora.pl Strona Główna
->
poezja, proza, recytacja, teatr
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólna
----------------
Ogłoszenia, komunikaty, informacje
Imprezy i spotkania
Rodzina
----------------
Od niemowlaka do staruszka
Rodowody
Kuchnia
----------------
zdrowe żywienie
Salon
----------------
Życie towarzyskie
Zdrowie i rekreacja
----------------
Medycyna i psychoterapia
Turystyka i wypoczynek
Logopedia
Muzykoterapia i relaksacja
Praca, nauka, trening
----------------
pochwała sukcesu i porady życiowe
Twórcze myślenie
poezja, proza, recytacja, teatr
Oferty i zaproszenia
----------------
Kupię - sprzedam
oferty - usługi
Podziękowania, życzenia i zaproszenia
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
sponsor
Wysłany: Pią 17:17, 08 Mar 2013
Temat postu:
.
* TWÓRCZOŚC JAKO PROCES ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Współczesna wiedza psychologiczna dostarcza przekonujących danych, że zdolność do twórczości nie jest
determinowana genetycznie uwarunkowanymi własnościami, że każdy człowiek posiada tę zdolność w
większym lub mniejszym stopniu?
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator02
* INTELIGENCJA A ZDOLNOSCI TWÓRCZE
Wielu psychologów i pedagogów wyraża pogląd , że sprawdzać i oceniać u ucznia bezpośrednio można tylko wiedzę, umiejętności i nawyki, tak jakby możliwości umysłowe stanowiły bliżej nieuchwytną , nie podlegającą kontroli właściwość, za której rozwój nie można odpowiadać. Inteligencja pozostaje, tak jak inne właściwości psychiczne , na zewnątrz osiągnięć i stanowi jedynie warunek niezbędny dla sukcesu.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator01
* EKSPRESJA I AKTYWNOŚC TWÓRCZA DZIECKA
Już od momentu urodzenia dziecko zaczyna siebie wyrażać. Początkowo u noworodków chodzi wprawdzie tylko o potrzeby instynktowne, o których musi być powiadomione otoczenie, w pierwszej fazie prawie wyłącznie reprezentowane przez matkę.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator03
* DRAMATYZACJA – TEATR BEZ PUBLICZNOŚCI
Nie wiadomo dokładnie, ani dlaczego człowiek odczuwa potrzebę grania, ani co się w nim dzieje w trakcie procesu przyjmowania na siebie innej postaci , tj. tworzenia roli. Natomiast zupełnie oczywista i udowodniona empirycznie jest rozdzielność postaci scenicznej i prywatnej osobowości aktora.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator04
* ROZPOZNAWANIE I KSZTAŁCENIE ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH ( model normatywny)
Każda działalność człowieka może mieć charakter reproduktywny lub produktywny. Tradycyjne nauczanie w szkole opiera się głównie na funkcji pamięci, co sprzyja rozwojowi zdolności reproduktywnych.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator05
* KONSEKWENCJE EKSPERYMENTALNEGO TRENINGU DRAMATYCZNEGO
Dotychczasowe rozważania na temat ekspresji i jej funkcji w kształtowaniu osobowości twórczej, a także możliwości badania i kształcenia zdolności przy pomocy ekspresji i treningu dramatycznego stały się zachętą do przeprowadzenia badań i wysnucia wniosków ułatwiających prowadzenie dyskusji wokół tego problemu.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator06
* JAK ROZWINĄĆ SIĘ TWÓRCZO ? – TESTY I ĆWICZENIA
Można założyć, że zwiększać się będzie coraz bardziej występowanie nowych dla człowieka sytuacji i problemów, w których niezbędne będzie twórcze zachowanie. Przyjęcie tego założenia czynić powinno bardziej pożądanym wprowadzenie takich form zajęć, które zwiększają możliwości twórcze człowieka.
>>>
http://logos.pomorze.pl/kreator07
. .
sponsor
Wysłany: Pią 17:17, 08 Mar 2013
Temat postu:
.
Linki do artykułów z muzykodramy (wydaje mi się, że to jest lepszy termin niż dramomuzykoterapia)
* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI
Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama01
* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH
Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama02
* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH
Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama03
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)
Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama04
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)
Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama05
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)
Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama06
* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW
Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie kary dla dziecka.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama07
* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ
Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama08.
..
sponsor
Wysłany: Pią 17:14, 08 Mar 2013
Temat postu:
.
Artykuły o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
@
http://www.pitak.fora.pl/retoryka-recytacja-teatr,18/dramatyzacja-teatr-bez-publicznosci,77.html#1058
.
http://www.pitak.fora.pl/imprezy-i-spotkania,7/muzyka-w-logopedii-terapia-wspomaganie-wsparcie,218.html#1050
.
http://www.naszeklasy.pun.pl/viewtopic.php?pid=495#p495
.
http://fobia.nethit.pl/viewtopic.php?f=2&t=5
.
sponsor
Wysłany: Pią 17:13, 08 Mar 2013
Temat postu:
.
Polski Związek Logopedów we współpracy z Wydziałem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej był organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie – trzy drogi, jeden cel, która odbyła się 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.
Ryszard Wagner mówiąc o muzyce zwrócił uwagę, że muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy. Te słowa stanowiąc swoiste przesłanie naszej konferencji. Można je uznać za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i doświadczeń związanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w życiu człowieka – muzyka bowiem to niezbywalny element życia każdej jednostki od poczęcia aż po śmierć.
Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w każdym momencie naszego życia, stając się jego ilustracją, stąd jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii.
Konferencja była organizowana z myślą o praktykach i teoretykach zajmujących się problematyką wspomagania, terapii i wsparcia.
Wśród prelegentów krajowych i zagranicznych był koszaliński logopeda i muzykoterapeuta , Władysław Pitak, który wygłosił referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych".
Oto link do filmu, który ilustrował referat Władysława Pitaka
www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4
@
Ten sam film można wyświetlić na YouTubie:
Muzykodrama w terapii zaburzeń mowy. autor: W. Pitak
http://youtu.be/B5soZwjXsAk
.
senior
Wysłany: Sob 12:44, 16 Lip 2011
Temat postu:
ARTOS - OŚRODEK LOGOTERAPII i TRENINGU OSOBOWOŚCI
logopeda dyplomowany , psychoterapeuta mgr Władysław Pitak.
http://www.logos.dt.pl/pitak
Rejestracja telefoniczna : 94-340-60-06
Godziny przyjęć uzgadniane są z pacjentami
wp
Wysłany: Wto 10:10, 16 Gru 2008
Temat postu:
Teatr zawsze służył celom wychowawczym. W czasach nowszych, np. w XVI wieku pomagał uczniom w opanowaniu sztuki retorycznej, w wyrobieniu ekspresji, a jednocześnie miał wpajać określone zasady religijno-moralne. W drugiej połowie XVIII wieku teatr stawia sobie za cel zaszczepianie ideałów obywatelskich, później podtrzymywał ducha patriotycznego i świadomość narodową. Zasadniczą metodą pracy teatru szkolnego było pamięciowe opanowanie tekstów i ich odtwarzanie w taki sposób, by naśladować w miarę możliwości spektakle teatru profesjonalnego.
Zmiana tej sytuacji i rozwój nowych poglądów na miejsce teatru w procesie wychowawczym stały się możliwe dzięki nurtowi tzw. "Nowego Wychowania", którego początki wiążą się z nazwiskami J.J. Rousseau i J.H. Pestalozziego. Zwrócono się do aktywności samego dziecka, do jego potrzeb, zainteresowań i zdolności, a co za tym idzie: na różnorodne formy ekspresji, w których mogłaby się wyrażać naturalna aktywność dziecka. Za formy uprzewilejowane uznano różne zajęcia artystyczne, taniec, rysunek, śpiew, dramatyzację.
Władysław Pitak
Wysłany: Wto 10:09, 16 Gru 2008
Temat postu: Dramatyzacja - teatr bez publiczności
Dramatyzacja - teatr bez publiczności
Autor: Władysław Pitak
Nie wiadomo dokładnie, ani dlaczego człowiek odczuwa potrzebę grania, ani co się w nim dzieje w trakcie procesu przyjmowania na siebie innej postaci, tj. tworzenia roli. Natomiast zupełnie oczywistą i stwierdzalną empirycznie jest rozdzielność postaci scenicznej i prywatnej osobowości aktora. Aktor nie przyjmuje fikcyjnej egzystencji odtwarzanej postaci jako własnej, ale jakby tylko na chwilę i to przede wszystkim w procesie adaptacji, czyli prób zanurza się w niej, by następnie odtworzyć jej kształt podczas spektaklu. Ów proces ukazywania postaci bywa niekiedy połączony z przelotnym identyfikowaniem się aktora z granym bohaterem, ale jest to identyfikacja kontrolowana.
Termin "rola" przeszedł z teatru do nauki współczesnej. Obecnie posługuje się nim wielu psychologów i socjologów, którzy mówiąc o roli, mają na myśli zachowanie się człowieka, wyznaczone przez uwarunkowany danym środowiskiem i przypisany do danej pozycji społecznej społeczno-kulturowy wzór postępowania.
Rola teatralna różni się od roli społecznej. Jedną z różnic jest to, że rola teatralna współczesnego teatru jest ściśle i ostatecznie określona, natomiast rola społeczna ma inny charakter. W życiu społecznym każdy człowiek wykonuje w gruncie rzeczy swoją własną, oddzielną i niepowtarzalną rolę. Wchodzą tu w grę normy moralne, obyczajowe i zwyczajowe oraz prawne, podczas gdy w wypadku roli teatralnej mamy do czynienia z normami i wzorami estetycznymi, ze specyficznymi nakazami teatralnej dramaturgii.
Rozszerzając pojęcie roli na fakty będące przedmiotem socjologii, nauki o kulturze oraz psychologii osobowości i motywacji - proces nabywania ról stanie się procesem decydującym o treści i strukturze całego ludzkiego zachowania. Według J.L. Moreno 17) odgrywanie roli jest warunkiem jednoczenia się człowieka ze światem i wyrażania zarówno tego, co indywidualne i spontaniczne, jak i tego, co zbiorowe i schematyczne. Oczywiście - rola teatralna i rola psychiczna nie są pojęciem identycznym. Natomiast jest oczywiste, że granie przez aktora roli teatralnej oznacza próbę przyjęcia jej jako swej roli psychicznej. Jest to przybieranie rzeczywistych i dostrzegalnych kształtów jaźni tylko, że nie własnej lecz kreowanej postaci.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin